Voor vertrek, de laatste dingetjes - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Joke Dalderup - WaarBenJij.nu Voor vertrek, de laatste dingetjes - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Joke Dalderup - WaarBenJij.nu

Voor vertrek, de laatste dingetjes

Door: jokedalderup

Blijf op de hoogte en volg Joke

29 Januari 2011 | Nederland, Rosmalen

Alle spullen die mee moeten,liggen uitgespreid op de vloer van mijn werkkamer. Papieren al drie keer nagekeken, en al weer wat van de stapel afgehaald. Alles kan nu mee, maar het is wel heel veel geworden. Vooral al die spullen 'om het glasblazen heen': 5 boeken, Labtob, MP3, fototoestel en alle snoeren en muizen die daar dan weer bij horen; een serie CD's, 3 paar 'mouwen' en nee Geerling, die rode van jou heb ik niet gevonden tussen mijn spullen. Ik ga naar de hogere glasblaasschool, alles is in Engels/Tsjechisch en misschien in het Duits. Dus ook maar een paar woordenboeken mee. En mijn eigen instructiedvd's en instructieboeken.
Emotionele steun vind ik in Miekes geluksboekje, meer fysieke zaligheid zit in 'Sinterklaas' tube Therme zeezout. En ieder dag wordt ik toegesproken door Master Yoda.
Voor de eerste avond een noodpakketje eten en voor de heimwee: bitterkoekjes van de appie. Rose Marie let op: toch maar geen pindakaas of hagelslag. En ook geen wonderstamppot. Ik kan met een beetje geluk nog naar de Billa. De website www.billa.cz toont het beeld van een een soort Nettorama maar misschien is het wel de CZ Appie of juist de Aldi. Ik zal het wel zien.
Met een beetje goede wil en een gunstige energie stijgt het vliegtuig met mij erin om 11.50 van Eindhoven op, richting Praag. Om daarna eerst met een bus naar het station Praag Holesovice te gaan en vandaar met een 'snelbus' in bijna twee uur naar het 100 km verder gelegen Novy Bor.
Ik heb het hele vliegveld ooit een keer gezien, maar gek genoeg ben ik al ingecheckt, mijn boardingpas ligt hier naast me. Alles via internet.
Het gaat echt gebeuren: Novy Bor here I come!

  • 30 Januari 2011 - 12:14

    Ann:

    hee cdee en boeken in de tas laten en vooral daar op stap gaan!! Enjoy youre company! And learn in practice ! Yeah Rock youre glass class

  • 30 Januari 2011 - 18:19

    Inge:

    of she goes, geniet ervan ff een weekje met jezelf op pad, let's make a lot of fun and enjoy the new social talks... "glasblazers doen het ... met een vuurtje !! x

  • 30 Januari 2011 - 19:02

    Karin De Haan:

    Nou zeg, wat een verrassing! En wat leuk dat ik je in Novy Bor wel kan volgen en in Rosmalen niet...haha....ga ervan uit dat je vlieg- en busreis hebt overleefd en nu in Novy Bor zit. Heb een goeie start morgen (of moest je vandaag aan de bak?) Ik ga je volgen, digitaal. En terug in Rosmalen wil ik graag een life verslag....met overgebleven bitterkoekjes van Appie! Groet, xxx, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 9213

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 21 April 2015

suddenly naar Sunderland (verenigd koninkrijk)

02 Maart 2012 - 10 Maart 2012

novy bor ... here we are again

30 Januari 2011 - 06 Februari 2011

Glassweek Novy Bor

Landen bezocht: